..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2012/08/29

Sminkbord och älskad ängel

En tänkt utekväll med jobbet blev en myskväll i soffan. En rackarns liten förkylning håller mig i ett fast grepp så för att orka vardagen valde jag att vara hemma och vila. Tänkte gå med men när jag hade tvättat hårt och tagit på mascara orkade jag inte. Ett gott försök var det iallafall. Så nu ligger jag här med kladdig mascara kring ögonen och väntar på ork att gå upp och tvätta bort det. (kan då rakt inte sminka mascara utan att lika mycket kommer utanför som på)

Eftersom den orken känns långt borta väljer jag att visa er bilder på sminkbordet!

Så skönt att ha mitt skrammel på samma ställe. Visserligen oäkta men vad gör väl det?
Smink i lådorna och framförallt... man kan sitta ned när man snofsar till sig!
Underdelen från Antikladan och spegel från Pingskyrkans loppis.
 Allt har sin plats!
 Den här ängeln föddes i ett skissblock och ur en dikt. När jag var sjuk skrev jag en dikt om en ängel vars vingar var trasiga och grå och som inte längre kunde finnas vid min sida. Ur dikten kom ängeln och under åren har den delvis fyllts i med akvarell. En dag klippte jag ut den ur skissblocket och en annan dag fick den en ram. Det har inte funnits någon bra plats för min lilla ängel men nu var det
som att den var gjord för sminkbordet.
Trots att den är en produkt av en svår tid är den mig mycket kär.

Kram M

4 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Mysigt med en egen liten hörna. Och en underbar ängel med riktig tanke och känsla bakom.
Krya på dig.
Kram Malin

Satu Pysselblogg ! sa...

Kan se min moster rulla sitt hår med papiljotter, hon hade ett sådant sminkbord där hon satt och gjorde iordning sig. Detta var för ca 30 år sedan och tror att hon fortfarande använder sina papiljotter! ;-)
Underbar ängel! Krya på dig Malin Kram Satu

Line sa...

Åh, vilken fin spegel! En sån vill jag ha! Och vad smart du har gjort med krokarna.

Kristina_pejcic@hotmail.com sa...

Hej jag undrar vart du köpt det fin fina sminkbordet! Blev alldeless kär i det! Maila gärna mig med svar har ingen blogg :/
Tack på förhand!