..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2012/08/20

Skolstart

I dag började min dotter klass 1. Ettan!
Magen har varit pirrig i flera veckor och i morses tog frukosten lång tid att få i sig.
Trots att hon redan gått ett år i förskoleklass var detta så stort för henne.
 Ett stort steg för en liten loppa!

Vi följde med på uppropet och fick se när barnen snällt satt fint i ringen och berättade om vad de hade gjort i sommar. Kajsa berättade att hon varit på Öland och hittat fossiler och att hon hade fiskat kräftor.

Jag känner mig lite så där stolt och lipig som  man blir när ens barn kliver in i en ny värld.
När blev min pytte så här stor?

Nu bär det i väg till jobbet där jag ska ta hand om andras små loppor som precis som min har en stor och viktig dag idag!

Kram M

2 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Åhhh, så spännande med skolstart. Kan bara tänka mig hur stolt du känner dig. Hoppade av lycka när Stella satte sig upp själv i Onsdags ;)
Hoppas du haft en bra dag på jobbet, Kram Malin

I mina gömmor sa...

Mysigt! Framstegen de gör när de är så där i startgropen äe helt underbara!
Kram!!!