..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2012/08/01

En tålig ros och en kaninresa.

Hej

I dag har vi varit på Liseberg. När vi kom dit möttes vi av den längsta kön vi sett, förbi Rondo och ut på bron! Som tur var kom en Lisebergskille och bad oss gå till ingången på baksidan och där var kön betydligt kortare! Sedan köade vi lite till för att åka barnvänliga åkattraktioner och spelade massor på alla hjul.
Årets dyraste choklad...
Kajsa vann en gosedjurssäl så hon var kroniskt glad, till och med i köerna!

Sedan var det dags för five o'clock afternoon tea hos Anders underbara gudföräldrar.
Nybakade scones med grädde och sylt! Vem hade kunnat tro att det skulle vara så fantastiskt gott!
 Små gurksmörgåsar och kakor på våningsfat. Baljor med te eller kaffe till den som önskade.
Det kommer jag definitivt servera här hemma med, så gott!

Så till rosen...
En sort som överlevt kalla vintrar när alla andra rosor kolavippat är Viking. Redan på namnet förstår man att det är en hårding, men oj vilken vacker sådan! Just nu blommar den rikligt och dessutom har den många knoppar. Jag kan lätt plocka in några kvistar utan att det syns att jag varit där med saxen.
Så har du en plätt kvar så tveka inte på att satsa på en Viking!

Nu ska jag provsmaka chokladen och se om den är god!

Kram Malin



Inga kommentarer: