..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2012/07/13

Växthuset

Hej!
Jag älskar mitt växthus! Perfekt för att förlänga sommarkvällarna med och man kan vara "ute fast inne" när det duggar. Tomaterna har vuxit sig kraftiga, nästan som att de går på anabola! Fast det är mest plantorna som växer och tomaterna är fortfarande pyttigt små.

Kommer ihåg när det fortfarande var ruggigt och kallt ute och jag drömde om den tiden som är precis just nu. För nu är det nästan som vackrast, dofterna från ros och smultronschersmin är så intensiva att hela huset fylls av doften när fönstret står på glänt! Det blommar överallt och i varenda trädgård verkar det finnas tunga pioner.
Det är nästan så att man blir stressad, det är så mycket man måste hinna njuta av innan det är över för i år. Fast som tur är kan man ganska ofta säga att "Nu är det nästan som vackrast"- bara man tittar på rätt sätt så finns det där hela tiden-allt det underbara.

Kram M

2 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Förstår att du älskar ditt växthus. Så fint du har gjort där. Visst är det en härlig tid nu med alla blommor och dofter....fast lite för mycket regn för min del.

Ha en skön helg.

Kram Karin

I mina gömmor sa...

Tack! Jag håller med om att vädret kunde få bli lite bättre! Lite sol på näsan hade verkligen inte skadat! Kram