..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2012/06/27

Färsk basilika

Hej!
Vilket knepigt väder det är! Ena stunden skiner solen och nästa regnar och åskar det som om hela världen skulle gå under! Nu längtar jag efter ett stabilt sommarväder!

I början på (den visserligen obefintliga) sommaren fick jag en kruka basilika av min moster. Den har gänglat iväg och nu tog jag helt enkelt och knipsade av topparna så att de nedre blanden ska växa sig stora.
De små bladen blev goda i en tomatsoppa.


På söndag ska jag och några vänner till Antikladan, ska bli roligt att se vad jag hittar. Just nu planerar jag var jag behöver för något. Ett litet kaffekoppsfat står på inköpslistan. Till vad får ni se framöver!

Kram M

Inga kommentarer: