..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2012/06/18

Enkel tygblomma

Hej på er!
I väntan på att kvällens barnkalasgäster ska dyka upp passar jag på att slöa lite i soffan.
 Jag tror att det kommer att bli två intensiva kalastimmar!

När det gäller handgjorda dekorationer gillar jag när det är enkelt men ändå ser lyxigt ut. I går testade jag att göra en tygblomma där man tvinnar typremsor och sedan klistrar ihop dem till en ros.
 Här klistrade jag fast den, tillsammans med papper, spets och snören, på en papplåda.
En lagom stor låda för mina keramiksmycken. Rosen är ca 7 cm i diameter.
För en bra beskrivning hur man gör gå in här.

Dags att ordna med fiskdamm!

Kram Malin

5 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

Wow, superhäftig.

Kram Birgit

I mina gömmor sa...

Tack Birgit! Du får testa du med!

Kram

Jenny sa...

Vad fin! Vad duktig du är Malin:)

Kraam Jenny

Anneli sa...

Du ,den där var söt!
Det måste jag försöka mig på.........tack för tipset.

Kramen till dig,
Anneli

FruNeroLindström sa...

Så läcker, ser riktigt lyxigt och komplicerat ut.
Hoppas kalaset gick bra och att du får en riktigt skön Tisdag, Kram