..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2012/05/15

Lilla K.

Min flicka är stor! Utvecklingssamtal idag och hon kan så mycket! Jag och A var väldigt stolta över henne, precis som vanligt vill säga! Men att bli stor innebär även att man vill bestämma själv... Kläder, vad man är stor nog för osv. Nu sist var det håret. Hon vill klippa sitt långa,underbara hår till en kortare frisyr som är helt omöjlig att göra flätor eller tofs i. Bara att inse att vi får välja vad som är värt att ta strid om och låta henne klippa sig. Som tur är är hon hursomhelst världens bästa för oss!

2 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

När barna växer så är det bara att hänga på och försöka leda dem på rätt spår och stötta hela vägen. Fast det är svårt att vänja sig när barna har en egen vilja om sitt utseende och omgivning.

Kram Birgit

I mina gömmor sa...

Ja visst är det! :-) Man har varit van att kunna antingen bestämma själv eller styra henne så att hon ville vad jag ville! :-)

Kram