..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2012/02/17

Att fuska med självtorkande lera

I onsdags var jag på Gjord-ett helt underbart ställe! Varje onsdag har de en öppen skaparverkstad och vi valde att arbeta med lera. (finns en massa olika saker man kan pröva.)
Jag gjorde en kaffekopp, en gräddsnipa, ett hjärta och en remsa där jag ristade in Kärlek och tryckte ett mönster. Det blev lite snett och vint men vi kom överrens om att det är just det som är charmen med handgjorda saker. Nu är jag väldigt nyfiken på hur mina saker kommer se ut när de  är brända! Iom att det är stengodslera så kan man använda allt i ugnen och det är absolut inga problem att ha mat i det man gör!

För några veckor sedan testade jag lufttorkande lera. Ett bra alternativ om man vill göra små prydnadsföremål som inte behöver tåla vatten.
Stansade in Kärlek med mina smyckesstansar.

Nu vill jag önska er en härlig fredag!
Här skiner solen på en klarblå himmel och hjärtat blir så lätt då!

Kram Malin

2 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Det var verkligen supertrevligt. Vi får väl invänta våra alster sedan tycker jag att vi får boka in en ny tid. Knoppar, sockerkaksform och servettringar blir det då ... minst. Vi lär nog komma på ännu fler grejer tills dess :)

Jag önskar dig en skön helg!

Kram Soifa

FruNeroLindström sa...

Vad mysigt.
Låter som ett otroligt roligt och givande ställe det där Gjord.
Beklagar sorgen av din lever-syster.
Men hoppas ni får en bra start på den nya veckan,
Kram Malin