..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/12/04

Andra advent och dunderförkyld.

Jag har insett att jag är lite vek. När jag är förkyld kommer ord som "Oj, oj, oj..." och "Hej och hå..." ur mig när jag nyser, snörvlar och tex gör anstängnade saker som att resa mig ur soffan för att flytta mig till sängen.
Jag tror att det beror på att jag är rätt fysiskt vek i vanliga fall. Det finns inga energireserver att ta på.

I dag sker det traditionella tunnbrödsbaket i Nossebro, alla som vill och har möjlighet i släkten samlas och sedan bakas det så att det ångar i köket. Mjöl ryker och glada tillrop sker när man gjort en ovanligt vacker spökform. Ett tunnbrödsspöke är nämligen just det man får om man inte kan vara med och baka. Kajsa lovade att hon skulle komma hem med ett fint spöke till mig och forhoppningsvis finns det även ett gäng vanliga tunnbröd i plåtburken som jag skickade med.

Nu ska jag sova en stund och hoppas på att febern inte klättrar upp, det vore så skönt att slippa åka in och lämna prover när man mår så här. Alltid lite extra besvärligt med feber när man är transplanterad.

Ha en fin andra advent och njut av att himlen är blå och solen faktiskt visar sig idag!
(och om inte solen skiner hos just dig så tänd ett ljus och njut av det istället!)

Kram M

2 kommentarer:

Toregårds lilla Lotta sa...

Bli frisk snart!!!!
Det är så tråkigt utan dig på jobbet.
Kram kram

Linda sa...

Älskade syster, vi saknade dig så på tunnbrödsbaket! Jessica har tagit en massa fina kort som du får titta på när du smaskar i dig ditt alldeles egna tunnbrödsspöke. Här hemma har vi betydligt fler specialare än vanliga tunnbröd, men väldigt goda. Vill du smaka ett stoppljus eller ett par knapriga nätstrumpor?