..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/11/11

Kladdkaka med blåbär.

Vad just vad jag bjöd på när jag hade pysselträff här hemma.
Tycker att den är så god, inte så konstigt iom att jag är helt såld på blåbär!
Lätt att göra. Gjorde min vanliga kladdkaka och tillsatte 2 dl blåbär.

Blåbärskladdkaka
2 ägg
3 dl socker
4 msk kakao
1/2 kryddmått salt
2 tsk vaniljsocker
1 1/2 dl mjöl
100 g smält smör
2 dl frusna blåbär

Smält smöret.
Rör ägg och socker.
Blanda alla torra ingredienser
och blanda ihop med ägget/sockret.
Rör i smöret.
Rör i blåbärena.
Häll i en smord och bröad form.

Grädda i 40-45 minuter i 175 grader.
Servera med grädde.

2 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Åh denna underbara kladdkaka.
Slängde ju själv ihop en i Torsdags när vi skulle en sväng till J´s farmor och farfar.
Men detta var en ny kombination som jag måste testa.
Hoppas ni får en riktigt skön Lördag,
Kram Malin

Ulrika Z sa...

Den var supergod! Blir till att skriva ut recept. Kramis