..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/11/19

Jag har fått låna livet ett tag

Varje år kommer den smygande, en sorgsam känsla. Minnen som bubblar upp, tankar om vad som hände och vad som kunde ha hänt. Om den långa, tunga tiden.
Om väntan, om hopp och känslan av hopplöshet.

Jag får ångest och det är som både minnen och kroppsminnet aktiveras och kryper i kroppen.
Jag drömmer på nätterna. Drömmer om sjukhus, vita kläder och förvirrade samtal med olika läkare.
Jag blir så otroligt medveten om kroppens skörhet och vilken skör tråd livet ständigt hänger på.

Mitt i allt finns känslan att jag fått bonusår, snart är de fyra år som jag fått leva,
fått livet i gåva av någon annan.

 Den 22/11 2007 fick jag en ny chans och den 22/11 2011 fyller jag 4 år.

4 kommentarer:

Satu Pysselblogg ! sa...

Grattis till livet ... ett långt sådant förhoppningsvis!
Kram Satu

FruNeroLindström sa...

Du är en sådan kämpe.
Och det viktigaste fick du lära dig, man ska ALDRIG ta livet för givet.
Vilken vacker header du bytt till.
Kramar i massor i denna tid

Photo by Maria sa...

Ett lånat liv får vi alla men en del får flera.. Du har fått ett till som tur är.. Att tänka och känna behöver man ibland för att vara glad åt det man har..
Grattis till ditt nya liv..=)

Kramar
Mia

Anonym sa...

Det är nog många med mig som är så otroligt tacksamma för att just du fick denna chans av någon annan. Grattis till fyra år och tack för att du finns och ger oss så många bra tankeställare och är en otrolig positiv engergikälla för oss. Kramar i massor marita