..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/11/23

Dagen D

I går firade vi transplantationsdagen med tårta, indisk mat och besök från Bernth. Jag fick fina blommor av densamme och även av syrran. Kort på posten och mys med familjen.
Varje år tänder vi ett ljus, samma ljus, för donatorn och tänker på dennes familj.
Det finns mycket tacksamhet hos oss att donatorn eller donatorns familj tog beslutet att donera och i förlängningen rädda livet på mig.


Ha en fin dag och njut av livet!

Kram Malin

4 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Underbart Malin!
Jag tycker att ni har en fin tradition som firar detta varje år.

Hoppas att du får en härlig onsdag!
Kram Sofia

FruNeroLindström sa...

Helt fantastiskt.
Underbart att ni uppmärksammar denna dag varje år.

Och det är så bra att du skriver så mycket om det. Det hjälper många att få upp ögonen för att de faktiskt kan göra stor skillnad, även efter vårt liv här på jorden är klart.

Ha en riktigt skön dag,
Kram Malin

Gisela Testmann sa...

En fin o god gest att tända ljus för din räddande ängel.
Min son hamnade i en stor maskin som sågar trädstammar .........han höll på med reparationsarbete.......plötsligt tände någon för sågen........det är et under att han tog sig ur - ganska oskadd
varje år - den 16 oktober köper han en tårta - åker til en ensligt plats o firar tillsammans med fåglarna att han fick leva

vi har så mycket att vara tacksamma för - o det är fint att vi uppmärksammar det - jag är glad att du finns :-)
kram i massvis
gisela

Photo by Maria sa...

Härligt!!! Fler borde skriva på donationskorten.. Kan jag rädda ett liv när inte mitt går att rädda så vill jag ju så klart det =)

Kram Mia