..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/11/25

Adventspyntning.

Jag vet inte vad som hände! Något totalt oväntat som aldrig hänt tidigare. I onsdags hängde min man upp alla adventsstjärnor och stakarna ställdes på plats! Det brukar vara jag som fixar med det.
Sedan dess har de hängt otända i fönstrena för vi kan minsann inte tända stjärnorna SÅ tidigt. (sa jag och därför har det varit ovanligt murrigt i några dagar.)

Så nu är det inte mkt kvar att fixa. K och jag ska som alltid ställa upp adventsbordet. En liten miniatyrvärld med snö, kyrka, ett litet hus, en minisjö som har fryst till is och små pyttiga människor.
Ja och så adventsljusstaken förstås! Kan bara inte riktigt bestämma mig för vilka ljus vi ska ha i år. Block eller kronljus. Härliga ilandsproblem på en fredag!

Men först sista arbetsdagen för den här veckan.

Kram och ha en underbart skön fredag!

Malin

4 kommentarer:

Tazmania sa...

Trevlig helg.
Kramis

Tazmania sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ulrika Z sa...

Du får göra som jag och ha både och. Blockljus i vardagsrummet och vanliga ljus i köket. Kramis

I mina gömmor sa...

Ulrika: Så hade jag det förra året jag med fast nu är jag så nöjd med fattigmanssilvret i vardagsrummet att jag inte har hjärta att byta ut det! Kram