..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/10/15

Full aktivitet

Hej
I dag hade jag sovmorgon. Skönt! Tassade ned till resten av familjen vid 10 och åt frukost, sedan började jag baka och förbereda inför kvällen. Vi ska bjuda våra gäster på en ny rätt, grekisk kyckling. Vet inte vem som gav mig receptet men det lät gott så jag tar en risk och bjuder på något som jag inte testlagat innan. Kyckingen ska marineras i 5 timmar, ungsstekas och sedan på med en massa gottigheter innan den ska in i ugnen igen. Till efterrätt blir det blåbärskladdkaka med grädde.

På köpet fick jag sanerat hela köket, jag älskar kyckling men är SÅ noga när jag rengör efter att ha hanterat den. Så nu är hela bänken spritad och diskstället skrubbat med diskmedel. Det KAN ju ha stänkt en liten droppe dit! ;-)

Återkommer med recept om menyn blir lyckad!

Idag ska fiskarna, grodorna och äpplesnäckorna få flytta in i sitt nya akvarium. Det ska bli kul att se deras reaktion när de har så mycket mer yta att simma på.

Nu ska jag fortsätta fixa.

Kram Malin

Inga kommentarer: