..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/09/03

Sluta prata och är upp din mat!

När man jobbar med 6- och 7-åringar och dessutom har en 6-åring hemma har jag märkt att en fras ofta kommer ur min mun. "Sluta prata och ät upp din mat!" Oj vad K snattrar. Hela tiden har hon något att berätta och när hon inte berättar något så sjunger hon.
Vid frukosten idag kände jag att jag behöver en veckas semester, inga "ät upp din mat" eller "nu är det dags att städa." En vecka med god mat, maffiga efterrätter, shopping med obegränsad budget, teaterbesök och spa med massage och kurer!
Helst med syrran, åh vad vi skulle ha det bra!
Ska vi boka Linda?

-----

Den här lilla vasen köpte jag på Antikladan, tyckte att det var så perfekt
 lagom stor för en liten krokus eller kvist.
10 kronor fick jag ge för den.
Nu står den i köksfönstret bredvid byttan med flingsaltet.
(som fö även den kommer från Antikladan)

Ha en fin dag och helg!

Kram Malin

1 kommentar:

Linda sa...

Anytime sis!
Visst behöver man lite egentid ibland. Och visst är vi välförtjänta av både shopping, teater, fika och spa! Det tycker säkert våra kära respektive också så det är bara att boka. Återstår bara den obegränsade budgeten då....