..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/09/06

Denna hemska, hemska vägg!

Ni vet hur det är när man har ett ställe i huset som man inte får ordning på! Vet inte hur många gånger vi har möblerat om, tagit ned och spikat upp saker på väggen och försökt piffa denna lilla väggsnutt.
Nu har vi (jag) en ny idé. Tänker mig att jag målar om väggen i en skön färg, köper en lagom sliten skänk, skaffar ett avlångt akvarium och hänger upp ett svartvitt foto på Kajsa och något mer på väggen.
Kan det fungera?

Har ni några andra bra tips?
Vilken färg skulle passa?

Jag är hemma idag, ont i halsen och trött. Spänner i öronen och jag känner mig allmänt sjuk.
En sak som verkligen har förändrats sedan jag började äta imunnedsättande är att jag inte får feber. Förr fick jag 40-graders feber så fort jag blev förkyld. Nu ligger jag på typ 37.7 när det är som värst. Inte ens vid avstötningarna har jag haft mer än 38. Den sista gången hade jag inte ens feber!
Blir så mycket svårare att bestämma om man ska gå och jobba eller inte, har man hög feber så har man inget alternativ men när man "bara" har ont i halsen och svårt att svälja är det svårare.
Gjorde iallafall helt rätt idag känner jag, ingen vill bli smittad och jag hade heller inte orkat.

Kram och ha en fin dag!
Malin

3 kommentarer:

Gisela Testmann sa...

God idé med målning av väggen i en varmare nyans - akvarie är rogivande men kräver skötsel - kanske en vägg med blomtavlor - en familjevägg med vackra ramar med dina kära i - ska bli spännande att se vad du hittar på :-)
krya på dig Malin - hoppas det bara är något förbigående/kram i massvis
gisela

I mina gömmor sa...

En familjetavlavägg! Den idén gillar jag! I svarta gamla ramar.
Anders sköter akvariumet så det brukar må bra, vi har små klogrodor i det som är så söta!

Kram och tack för kryapåmighälsningarna!

Linda sa...

Hej!
En gammal skänk vore jättefint och vilken bra idé med en familjevägg! Kanske inte hotbildstavlan, den var lite halvläskig tyckte jag...Hoppas att du mår bättre snart, ser så mycket fram emot att ses på lördag på kusinkalaset. Kram