..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/09/14

Blev inte som jag tänkt men bra ändå.

Hej på er!
I dag fick jag äpplen av vår granne. Hon har så otroligt mycket äpplen och kan inte göra av med en bråkdel och jag är tacksam eftersom vi bara har äpplen som duger till mos.

Glad över min bytta full med äpplen sätte jag igång med att tärna och koka sockerlag för nu skulle det göras äppelströssel och äppelsirap. Det var bara det att jag var lite trött och satte ugnen på 180 grader istället för 80 grader. Efter en stund var mitt strössel svart.
Men...jag hade ju kvar sirapen! Den puttrade så vackert på spisen och doftade förföriskt av äpple.
Så skulle jag testa om den var färdig och insåg att färgen inte alls var vackert rosa utan snarare brun...
Sirapen hade blivit kanderat socker!
Men man får vara glad för det man får och nu ska jag köpa inlagda päron och
servera med grädde med krossat socker. Mmmmm!

Hej hopp!

5 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Åh, vilket bra tips att använda alla äpplen till! Var inne på sidan du hänvisade till och det verkar ganska lätt.
Synd att du misslyckades, men det ser fint ut i burken:)

Kram Helena

FruNeroLindström sa...

Hihi, nä det blir verkligen inte alltid som man tänkt sig.
Men i efterhand blev det ändå väldigt charmigt, men fy så irriterande när man är mitt i det.
Hoppas du får en härlig Torsdag,
Kram Malin

freddesvitahem sa...

Det händer så ibland, även mig händer det något som inte blir rätt till.
Hoppas det smakar..
Många kramis

I mina gömmor sa...

Helena; Ja visst SÅG det lätt ut! ;-)

Malin: Ja det var lite knäckande då men det blev ju finfint kanderat socker!

Fredde: Även den bäste kan misslyckas! :-)


Kram på er

Photo by Maria sa...

Vissa dagar är fel till att göra något, allt går fel.. Men du fick snyggt kanderat socker i glasburken iaf =)

Kram Mia