..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/08/18

Skulle syfröken skratta eller gråta?

Hej på er!

Lapptäcket är färdigt. Det gör sig bäst på avstånd får jag erkänna men jag är nöjd iallafall.
 Att sy är inte min starka sida men det är kul att ge sig på det och för övrigt övar vi här hemma på att
inte vara så jädra duktiga! Man ska ha lagom krav på sig själv!

När jag satt och sydde funderade jag på om min mellanstadiesyfröken skulle skratta eller gråta om hon såg mig och mitt täcke? Anledningar för att hon skulle dra på smilbanden är att jag ordentligt klippte av alla lösa trådar, pressade tills jag fick ont i handleden och nålade. Saker som skulle kunna få henne att brista i gråt är de sneda sömmarna, att saker liksom inte passade ihop när jag skulle sy ihop fram- och baksidan och att jag svor en del när jag var tvungen att sprätta upp sömmarna.
Fast som tur är så kommer hon förmodligen aldrig få se täcket och dessutom kommer det inte betygsättas utan bara värma oss när vinterkylan smyger sig på.

Kram från Malin

6 kommentarer:

Kicki sa...

Tycker det var jättefint med de broderade partierna, ger en den inspiration! Kanske man skulle sy sig några kuddar med egna broderier till sovrummet ;) Kram

Anonym sa...

Så snyggt lapptäck. Kan tänka mig att sy ett själv, om du inte tar beställning förstås.
Kram Sussie<3

kråke sa...

såå vackert det blev med härliga broderier och fina färger....högsta betyg;)) ...och jag kan tänka mig att det ligger många timmar av skratt, kärlek och koncentration i detta fantastiska jobb:))

kram på dig

kråke

I mina gömmor sa...

Tack,vad söta ni är! Det bästa med täcket är att Kajsa broderade ett hjärta!

Sussie: Inga beställningar! Det är för snett för det! Men det hade blivit bättre att ta ett quiltfoder istället för en filt som töjde sig och blev större när man sydde! Kör på och sy ett!

Kram på er!

FruNeroLindström sa...

Men så mysigt, och vilka inbjudande färgkombinationer, får mig att riktigt längta efter jul =)
Äh, övning ger färdighet....och ger det inte färdighet har man massa halvbra saker att använda ;)
Jag syr också hellre än bra, men utmaningar är grymt kul. Men tycker du ska sträcka på dig och vara härligt nöjd!
Ha en riktigt skön Fredag.
Kram Malin

Små glimtar sa...

Det blev superbra, duktiga du! Ska börja mitt syprojekt i helgen :)
Kram Hanna