..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/07/13

Kakfat av gammalt porslin nr. 2

Hej
Semesterdagarna rullar på i lathetens tecken. I går åkte jag och K till Alingsås och träffade min gamla "bästis" och hennes barn. K älskar att leka med hennes dotter. Det blev en härlig dag med ett besök på Balders Hage och fika. Sara hade gjort en jordgubbskaka som var helt himmelsk!

När vi kom hem var fatet färdigt. En tallrik, en ljusstake och starkt lim var det som behövdes.

Min man gillar att överraska mig med små presenter, inte blommor eller smycken utan små praktiska saker som förenklar vardagen. Nyss fick jag ett vattenslangsmunstycke och till den ingick montering av slang till växthuset. Han drog slangen under trätrallen och in genom växthusgolvet så nu slipper jag släpa slang varje gång jag ska vattna!

Tomaterna växer!

Nu ska jag laga en lättlunch, vi har kommit in i semestervanor med sen frukost och därmed även lunch och middag!

Kram Malin

1 kommentar:

Gisela Testmann sa...

Så fint Malin - helt underbart! Vad är det för lim du har använt? - sabla så snyggt det blev :-)
kramen