..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/06/18

WTG 2011

Att sova på förmiddagen och dricka te (vilket för övrigt var en fröjd när man kunde plocka en påse från min telåda!) gjorde visst att jag inte är så sugen på att sova nu! Så här sitter jag och surfar planlöst omkring.

Vet ni om att just nu pågår World Transplant Games 2011 i Göteborg, undrar om det finns en gren som heter SKUTT MED LITEN BOLL. Den hade passat mig och min leverpolare! :-) Fast seriöst så är det så coolt att så många transplanterade samlas och idrottar. ALLA som deltar har varit en hårsmån i från att dö och nu klarar det av det! Det är tuppeskinn på det!

Jag kommer inte delta, jag är inte och kommer förmodligen aldrig att bli en sportig människa. Jag njuter av att gå på gymmet och tycker att det är skönt att promenera men längre än så sträcker det sig inte. Just den här helgen hade jag gärna varit något mer av en atlet. På något sätt så finns det en samhörigt mellan transplanterade, man har gjort om inte samma men en likanade resa. Man äter samma skitmediciner och har ett gäng biverkningar och man har varit där på botten och faktiskt varit nära att dö. Och man vet någonstans i bakhuvudet hur lätt det är att hamna där igen.

Men förhoppningsvis kommer jag iallafall kunna delta genom att vara där och heja på alla starka överlevare! Det hade varit riktigt, riktigt roligt!

Kram till er och en extra till min njur- och levervänner!

Inga kommentarer: