..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/05/13

På väg hem till mig...

I morses beställde jag en topp designad av Pamela Lindgren. Jag tog givetvis en med en lever på!
-------------
 
"Recycle me är ett ideellt design projekt som stödjer organdonation. Idén är designade t-shirts och smycken i form av mänskliga organ. Genom att bära en t-shirt eller ett smycke visar bäraren sitt ställningstagande för organdonation.

Bristen på mänskliga organ berövar livet på de som idag är i behov av ett nytt organ. Det skapar också en marknad för organstöld. Situationen är oacceptabel och måste förändras.
Recycle me är ett steg i rätt riktning för att skapa en bättre värld. Recycle me uppmanar också dig till att ta ställning genom att registrera dig till donationsregistret på www.donationsradet.se
Vinsten från Recycle me projektet går till Stiftelsen Professor Lars-Erik Gelins Minnesfond som stöder forskning och utveckling inom transplantationsområdet."


 Om du också vill ha en Recycle me topp ell t-shirt gå in på http://shop.pamelalindgren.com/se/
 
Både bild och text är lånad från ovanstående sida.
 
Kram/Malin 

1 kommentar:

FruNeroLindström sa...

Åh vilken härlig idé.
Jag har själv lämnat in godkännande att jag kan donera den dag jag inte längre behöver mina organ.
Så blev riktigt sugen på att beställa en, men lite pengar kris efter kattens huggormsbett så till nästa månad förhoppningsvis, eller en perfekt present att önska sig eftersom jag fyller år nu i slutet av maj.

Tack för tipset iallafall.
Hoppas du får en underbar Lördag.
Kram Malin