..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/05/21

Kalas för världens finaste flicka!

Den 25 maj blir Kajsa hela 6 år! Min lilla loppa blir stor. I dag firade vi med A:s släktsida och Kajsa fick bestämma menyn. Taimat från favvostället och marängsviss.
Hon fick massor av fina presenter och somnade väldigt snabbt och väldigt lycklig efter ett mysigt kalas!

Ett marängsvisstorn!

Förutom kalasandet har jag spenderat dagen med att putsa fönster och rengöra skåpsluckor, ugnsluckan och utsidan av kylskåpet och frysen. Vårsolen är vacker men man ser verkligen vad som behöver göras!
Fönstrena var mer än lovligt skitiga efter utbyggnaden men skillnaden när de var putsade blev ju desto större!
Varje gång jag putsar fönstrena tänker jag på mamma. Ett minne som har etsat sig fast var när jag kom gåendes hem från skolbussen. Det var en sådan där vårdag då solen sken och det riktigt luktade vår. När jag kom hem stod mamma på altanen och putsade fönster, det doftade av nybakade bullar och jag fick sätta mig i solen på en stolsdyna och äta ljumna bullar och dricka mjölk. Det var lycka!

Nu ska jag bara vila. Måste verkligen träna i morgon och vi kör i gång kl 10. Egentligen vill jag ha en lång sovmorgon men förnuftet vinner. Tur att vi är två som tränar så att man känner sig "tvungen" att gå. Lite svårare att hitta på ursäkter då! :-)

Kram på er!

Inga kommentarer: