..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/05/26

Honung och ledvärk

Hej
I dag är jag hemma från jobbet, kroppen har sagt i från att den behöver vila. Feber och matt i hela kroppen. Har varit på sjukhuset och lämnat prover, inte för att jag egentligen tror att det är något fel på levern utan mer som en försiktighetsåtgärd. Mina leder har börjat värka, knäna känns av vid varje steg och mina handleder protesterar. Fingrarna är svullna och jag tappar saker. Det gör ont att skriva på datorn, att fotografera och att pyssa. Jag hoppas att det är något tillfälligt och att jag inte får ytterligare en kronisk inflammation, det är ju tyvärr en risk att man får en form av reumatism  när man har andra autoimmuna sjukdomar. Ärligt talat så är jag trött på min sjuka kropp, jag önskar att jag vore frisk eller åtminstone att jag slapp ha ont. Det är så tröttande.

Nej nu får jag visa något mer upplyftande!

För mig som älskar blåbär var ju det här en självklart hit!

Det grönskar kring växthuset och tomaterna, vindruvsplantan och paprikaskotten frodas. Ett skönt ställe att sitta i när det blåser ute! Som ni ser har jag ännu inte vitlaserat väggen men jobbet lär ju inte direkt försvinna! Något måste jag ju ha att göra på min semester.

Räddade en trästege från slängahögen på K:s förskola.
Vilken tur jag hade!

Nu ska jag blunda ett tag.

Kram/Malin

1 kommentar:

helena sa...

Apropå bloggerstrul- ja det har jag och får som du skrev kommentera via annat alternativ.
Men va fint det var här inne, en riktigt mysig hörna :)
Man har alltid att göra, om det så är måla eller "allt annat". Man får ta det som man hinner och känner, man måste ju må bra också!
Hoppas du mår bättre, inge skoj o ha ont...!
Kram Helena