..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/04/27

Vet ni, det blev vitt iallafall... i växthuset alltså. En mjölkvit lasyr. Jag hoppas att det inte blir för starkt för ögonen! Det går ju inte att komma i från att vitt är vackert och passar till allt. I år ska jag som sagt ha rött och turkost i kuddar och duk men nästa år kanske jag vill ha allt i vitt eller grönt.
Ett säkert kort med en vit vägg då!

I dag har jag varit riktigt duktig! En gång varje år sorterar jag den växande pappershögen med betalda räkningar, viktiga papper som ska in i pärmar, papper som jag inte vågar slänga riktigt än osv. Nu var det dags för denna roliga syssla. Av någon konstig anledning brukar det alltid börja med att jag behöver ett av de där viktiga papperna och när jag väl börjar riva i högen så tänker jag att äh, det är lika bra att fortsätta.
När jag är färdig tänker jag alltid "Skönt, om jag dör nu behöver inte Anders leta i högen utan kan slå upp det i pärmen!" Sunt eller hur! :-)

Något annat som är riktigt sunt för själen är årets första rabarberkaka!
De kom knappt upp ur landet innan vi skördade! Smakar som bäst när de är så här små och späda!

Hjälpredan fixar degen.

Kan berätta att det blev väldigt god!

Kram/Malin

1 kommentar:

FruNeroLindström sa...

Åhhh, vad läskande gott.
Dina kommentarer om mina konstiga kvistar är för underbara.
Vet att mamma nämnt att en "grann-gubbe" har sagt något konstigt namn för vad det kan vara. Men kommer inte på det.
Är bara blommor på det och sen inget mer har jag för mig. Men det blommar helt otroligt.
Ska höra med mamma vad det var hon kallade det.
Kaffekoppen i det nyare inlägget är verkligen gudomligt söt, förstår om du är kär i den.
Ha en riktigt härlig Torsdag.
Kram Malin