..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/03/06

Ta in våren

Solen skiner, vi har tagit en stillsam promenad i skogen och fikat chokladindränkta kex, en bra dag till! Benen var rätt darriga då jag varit sängliggandes i så många dagar men det känns bra
att röra på sig och vara ute i den friska luften.
A var snäll och följde med till Blomsterhallen, vi köpte lite blommor för att hjälpa våren på traven. Ute har vi fortfarande mycket snö och inte en enda liten gräsfläck syns i trädgården så det är skönt att våra till det inne.
Fanns en rolig variant av saint paulia som jag gillade mycket.



Den ser nästan god ut, som att den skulle smaka violtabletter!

En halvapriset orkide blev det med, en sort med små blommor på en vippig gren. Inte den traditionella phalaenopsis utan någon slags dendrobium.



I mogon ska jag lämna prover igen, börjar se ut som en missbrukare på armarna och händerna med blåmärken som börjar bli gula och gröna. Är nervös för hur mitt njurvärde kommer vara, hoppas så att det gått ned så jag slipper oroa mig mer. Jag är väldigt bra på att tänka lite för långt fram och jag vet ju att njurarna tar styk av mina avstötningsmediciner och att vissa behöver transplantera en njure efter ett tag. Inte dirket sugen på att behöva göra det med.

Nu ska jag koppla bort de tankarna och kika runt i vackra bloggar istället och sedan ska jag om jag orkar altra ett ägg till. Fick tag på spansk mossa som jag ska lägga äggen på. Lägga ägg... :-)

Kram på er!

Inga kommentarer: