..........................Lämna gärna ett spår när du besöker mig, det gör mig så glad!............................



2011/03/07

På rätt väg.

Lättnaden var stor när båda mina värden som strulat nu hade gått åt rätt håll! Gick som på nålar hela eftermiddagen så det var skönt att kunna andas ut! I morgon kommer jag jobba igen. Skakar väldigt mycket i händerna av den höga medicinhalten men fördelen med barnen är att de frågar. Värre med vuxna, man känner sig lite som ett psykfall när man står och skakar som ett asplöv i händerna.

Idag var vi och tittade på tapeter och vi fastnade för en vit tapet med blanka räder i från Sandudd. Nu har vi valt färdigt vad det gäller allt det "fasta" och allt annat, soffa och andra möbler, väntar vi med tills rummet är färdigt.

Nu ska jag mysa ihop med mig med min älskling. Skönt att bara ligga och prata, ibland hinner man knappt med det.

Kram från Malin

5 kommentarer:

Kicki sa...

Hej! Har precis hittat din blogg och är precis som du levertransplanterad. Var i nov/dec inlagd på sjukhuset pga komplikationer efter en stötvågsbehandling för njursten och då upptäcktes att jag hade jättehöga koncentrationer av både cellcept och advagraf, så jag har minskat doserna rejält och mår mycket bättre och jag äter 5 mg kortison nu, men hoppas få gå ner till hälften så småningom. Ska på en vanlig koll nu på torsdag med blodprov och läkarbesök, blir ju inte så ofta nu eftersom jag transplanterades i deember 2008 i Uppsala.
Om du vill kan du kika in på min blogg där jag skriver om allt möjligt och där jag började skriva några månader efter min transplantation.
www.kicki-lever.blogspot.com

I mina gömmor sa...

Hej
Vad kul att du hittade hit. Verkar som att vi är många som mått dåligt av cellcept, jag blev väldigt deppig av den när jag hade höga doser. Hur upplever du advagraf, hade du prograf innan? Jag är nere på 3.75 mg prednisolon nu och det känns bra. Skulle varit fri från den för länge sedan men en avstötning strulade till det. Mår du bra för övrigt? Roligt att "träffa" en till transplanterad. Såg att du följer Tessan och Helena du med!
Hej så länge!

Jessicas blogg sa...

Hej, Malin! Skönt att höra att du mår bättre! Jag kommer till Fåglum 22/3. Sen vet jag inte hur länge jag stannar, jobbar ju lite på hotellet med men en Antikladan expedition vore himlans fint.
Kram Jess

Anonym sa...

Vad skönt att det går åt rätt håll vännen. När du orkar och känner för det så kommer jag gärna och hälsar på dig. Då kan vi ligga i soffan och prata:)
Massa kramar Katrin

I mina gömmor sa...

Jessica, då hörs vi då det passar för dig! Kram

Katrin, jättekul. Länge sedan vi sågs nu. Kram